tirsdag den 18. august 2009

Og så kom der gang i bloggen igen

Jeps, jeg indrømmer; Jeg har ikke været flittig med mine indlæg på det sidste. Dels har jeg været syg, og dels har jeg fået nyt hår! Og hvad har hår så med bloggen at gøre? Jo, faktisk en del, hvilket kom ret meget bag på mig. For jeg var, som skrevet før, ikke tilfreds med mit hår, da jeg kom fra frisøren. Og samtidig fik jeg en frisure, som jeg aldrig har haft før. Og pludselig ændrede jeg udseenesmæssigt type. Eller måske blev jeg en type, da jeg fik nyt hår? Med det lange hår, som iøvrigt mest sad i en hestehale eller en knold, var jeg mere neutral. Det kortere hår og især det lange pandehår giver altså mere personlighed til mit udseende. Og det skulle jeg lige vænne mig til. Jeg skulle lige genfinde min stil. Og det gjorde mit blogarbejde svært. For når man skriver på en blog, så tager man essensen af sin stil og lægger den ud, og jeg var lettere stilforvirret.
Jeg prøvede at forklare min mand fænomenet. Det gik ca. således:

Mig: Det er ligesom, hvis du fx pludselig havde meget langt hår, eller pludselig var helt skaldet. Så ville det også forstyrre den måde, du præsenterede dig på.
Pastoren: Nej, for sådan noget tænker jeg ikke på.
Mig: Jo, du gør da. Du ville da være bevidst om det, når du fx. talte med en af de ældre kvinder ude i sognet. Du ville klæde dig anderledes, så hun ikke troede du var en bølle.
Pastoren: Nej, slet ikke. For så ville jeg blive ligesom de typer, jeg slet ikke kan klare. Jeg ville begynde at klæde mig efter mit udseende, og ikke i det tøj jeg havde lyst til.
Mig (ca. en time efter, for jeg skulle lige finde et klogt gensvar): Jamen, så er det ligesom hvis alt dit tøj pludseligt var lyserødt, så ville du også opføre dig på en måde, så man ikke skulle tro du var feminin.
Pastoren: Nej!

Hvad kan man sige? Man skal nok være kvinde eller blot minimalt optaget af sit udseende, for at kunne forstå min kamp med mit hår;).

Anyways, så er jeg ved at være helt glad for mit hår, og kan se mulighederne i det. Så nu skal der blogges:))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar