tirsdag den 5. januar 2010

Books for a new year

De fleste af os køber vel en ny kalender hvert nye kalenderår. Og personlig er jeg ret vild med Moleskines kalendere og notesbøger. I år købte jeg lommestørrelsen. Men derudover har jeg de sidste dage, investeret i forskellige interessante bøger, der skal hjælpe mig til at blive mere bevidst omkring mit liv.



Den første bog fandt jeg på min tur til Lyngby i går. Det er en lille taknemmelighedsdagbog. Jeg tror, at de fleste af os, har langt mere i vores liv, vi skal være taknemmelige over, end vi er klar over. Og derfor er det rigtig sundt, at man i en periode lægger mærke til alle de gode ting, der sker i ens liv. Denne dagbog tror jeg, hjælper en lidt på vej. Den kostede knapt 100kr og kan købes i de fleste boghandlere.



De to næste bøger er egentlig købt med henblik på de små præsteunger, der forhåbentlig snart kommer. Man skal svare på en masse spørgsmål, som så giver et bredt billede af hvem man er eller hvordan ens forhold er. Og kunne det ikke have været spændende, hvis dine forældre, havde lavet sådan en bog om dem, fra før I kom til verden? At man på den måde, fik et billede af, hvem ens forældre ER udover at være mor og far? Bøgerne kan købes på Amazon.com.



Jeg har altid været fascineret af dagbøger, men har aldrig haft tålmodighed eller selvdiciplin nok til selv at føre en. Men med denne dagbog bliver det hele meget lettere. Som i de foregående bøger, er princippet, at man svarer på spørgsmål i stedet for selv at skulle udfylde en hel side selv. Det bliver selvfølgelig ikke så dybdegående som en dagbog, hvor man 100% selv laver indlægget, men det er den perfekte type dagbog for mig. Den fåes i flere farver, og udover at være utrolig lækker rent kvalitetsmæssigt, så har den sørme også sølvtryk på siden af siderne, ligesom de gamle bibler. Ren forkælelse:) Dagbogen kan også købes på Amazon.com






Knus, Susie

3 kommentarer:

  1. Jeg har også de to all about og keels simple. Er startet på dem alle, men må sige jeg er lidt skuffet over de to all abouts. Keels er derimod ret sjov :D

    SvarSlet
  2. Vi er lige begyndt på All About, og jeg syntes egentlig de er ok:). Især All About Us er sjov, fordi selvom spørgsmålene er banale, så giver de et godt billede af, hvor forskellige eller hvor ens Tom og jeg er. Det er sjovt at se, hvordan vi hver især tolker spørgsmålene og vælger at besvare dem:)

    Knus,
    Susie

    SvarSlet
  3. Så skal jeg på bogjagt...lad os lige vide, hvordan ME-bogen er, synes nemlig det er en oplagt hverdags-gave-ide. Hvis den er god, vel at mærke :)

    SvarSlet