fredag den 6. november 2009

Hjælp til tatovering

Jeg har 2 tatoveringer; En på lænden (min første) og en på håndledet. Den på lænden skal egentlig bygges større, så den bevæger sig op af ryggen - men eftersom det bliver DYRT, må det vente et stykke tid endnu;). Jeg har også planlagt en på anklen, og en enten bag øret eller i nakken, under hårgrænsen. Men det næste projekt bliver mine håndled. Jeg har som skrevet allerede en håndledstatovering, nemlig et treenighedstegn:

Photobucket

Det er meningen, at jeg vil have skrevet noget alá "Herren min Gud" på hebraisk over den. På mit andet håndled, vil jeg have inskriptionen fra min vielsesring: ACHAVAT OLAM. Det er hebraisk og betyder "evig kærlighed". Spørgsmålet er så, om jeg bare skal have inskriptionen stående med almindelige bogstaver eller med hebraiske? Jeg kan simpelthen ikke bestemme mig, så nu spørger jeg ud i blogland: Hvad syntes I?

Photobucket
Eksempel på hebraisk skrift

6 kommentarer:

  1. Jeg ville vælge hebraiske....på en eller anden måde mest autentisk.

    SvarSlet
  2. Hm.. har gået og tænkt lidt over det, men kommer vist ikke til at være til meget hjælp - kan ik beslutte mig :) Synes egentlig det er meget flot med den hebraiske skrift.. Ved du hvilken slags skrifttype du ville vælge, hvis det nu skulle være på dansk?

    /Noelle

    SvarSlet
  3. Malsen og Noelle: Måske kunne man vælge en blanding? Ligesom denne (den nederste): http://hebrewtattoos.net/?p=61

    Det er en blanding af en hebraisk ordsprog fra biblen og deres initialer. Jeg kan nemlig ret godt lide, at den almindelige "danske" skrifttype bliver snørklet og romantisk.

    Hmm what to do...

    Knus,
    Susie

    SvarSlet
  4. Jeg er uddannet tatovør og arbejder med det til dgligt. Jeg kan kun sige, at jeg ikke ville vælge noget så fast, at få permanent på kroppen. Hvem ved, hvor længe du som oplyst menneske mener, at religion skal være en del af dit liv...

    En tattoo skal klart have betydning. Men måden du taler om det på (bl.a siger, det er dyrt) viser meget om, hvordan du er som menneske...

    Du skal lade det ligge lidt endnu

    SvarSlet
  5. Anonym: Nu har jeg allerede én religiøs tatovering på kroppen, så en til gør næppe en forskel. Det er sjovt, at du ikke reagerer på samme måde, overfor tatoveringen der symboliserer min vielsesring - det siger en del om DIG som menneske. Jeg er i øvrigt gift med en præst, og jeg ved ikke om du tror min tro på Gud, holder i kortere tid en mit ægteskab? Ang. økonomi så kan det godt være, at du har penge nok, men os almindelige mennesker, må prioritere en tatovering i forhold til alle de andre ting, der skal være råd til herunder husleje. Det siger så igen noget om dig, at du prioriterer tatoveringer over alt andet. Guds fred til dig min ven:)

    Susie

    SvarSlet
  6. Anonym2: Efter det svar siger det noget om dig Susie.... som menneske:)... du en sej kvinde

    SvarSlet