mandag den 5. oktober 2009

Ord til at kickstarte ugen

Husker du at sætte pris på hverdagen? Hvis du er som mig, så glemmer du det alt for ofte. Når jeg er inde i en periode, hvor jeg glemmer, og hvor jeg længes efter at noget skal ske, så finder jeg dette citat fra Thornton Wilders "Our Town" frem. Det handler om den unge pige Emily, der nyligt er død i barselssengen.Hun længes dog efter at opleve en ganske almindelig dag igen. En af de dage, som hun, da hun levede, ville have kaldt ubetydelig. Og da hendes ønske bliver opfyldt, bliver det klart, hvor meget man tager for givet, når man lever:

"Jeg havde ikke gjort mig klart", tilstår hun sørgmodigt, "hvor meget der skete, uden vi nogensinde lagde mærke til det...Farvel, verden. Farvel, Grovers Corners...mor og far. Farvel til tikkende ure...og mors solsikker. Og mad og kaffe. Og nystrøgne kjoler og varme bade...og sove og vågne. Åh jord, du er for vidunderlig til at nogen kan fatte dig".


Photobucket

1 kommentar:

  1. smukt citat.. det vil jeg gemme

    hilsen Katja

    fashionbysobczak.blogspot.com

    SvarSlet