mandag den 20. april 2009

Hardly a bible

Jeg elsker abonnementer! Især når jeg glemmer at holde øje med hvornår det nye nummer af yndlingsbladet udkommer, for så bliver glæden desto større, når det uventet dumper ind af brevsprækken. For tiden abonnere jeg på Elle, Costume, Eurowoman og Boligmagasinet (hedder vist bare "Bolig" nu). Elle abonnementet er egentlig blot et forsøg.Det er ikke et blad, jeg læser fast, men har alligevel besluttet at give det en chance. I dag dumpede det så ind af
døren til min store glæde. Især accessory-biblen glædede jeg mig til at studere. Men ak, jeg blev skuffet. Mit forstå indtryk var, at det var noget tyndt med sine 24 sider. Men hvad søren, det kunne jo sagtens være smæk fyldt med ny inspiration. Her blev jeg dog skuffet. 7 sider gik på forhånd fra til for-og bagside, indholdsfortegnelse og reklamer. Det kan vel ikke undgåes, men så SKAL der sørme også bare være smæk for skillingerne på de resterende 17 sider. Men ak! 2 fuld sider gik fra til en gennemgang af skodesignere. Kun 2 af de 5 valgte designere, var ukendte for mig. Resten kender de fleste af os til hudløshed: Manolo Blahnik, Christian Louboutin & Jimmy Choo. Hvorfor ikke benytte siderne til at introducere nye, interessante designere, der fanger tidens design, når nu man har så få sider til rådighed? Så er der 2 sider med ikon-accessories. Det er altid interessant, men igen er det gammelkendt viden. JA, vi ved godt at Jane Birkin fik opkaldt en taske efter sig, og hvad skal vi desuden bruge oplysningen om, at hun gik uden bh, til?? Er det den nye accessories til sommer - løsslupne bryster? Og hvad med Angelina Jolies accessorie, nemlig hendes børn? Er det nyttig information? Nej, denne del viser sig også at være ubrugelig. Så er der en artikel om Mulberry. Tjoe, det er vel godt nok, men har vi ikke læst den artikel før i andre blade? En gennemgang af solbriller som accessorie er delvis brugbar, men slet ikke konkret nok. Det skal for søren være en accessorie-bibel! Dvs. at den skal kunne benyttes som rettetråd hele sommeren i gennem, så det bliver lettere at vælge de mest fab accessories. Nej, jeg syntes sgu altså, at når man kalder noget for en accessorie-bibel, så forpligter navnet. Så SKAL det være en bible, og ikke bare et tilfældigt tillæg, som jeg syntes det bliver i dette tilfælde. 

1 kommentar:

  1. Kunne ikke være mere enig! Min tanke var "hvorfor overhoved lave sådan en når der ikke er noget nyt i den?!" Der er jo ingen grund til at bruge sider på at skrive om noget vi alle sammen allerede ved! Jeg ved ikke om det er fordi dem på Dansk Elle er meget usikre eller fordi de ikke kan finde på noget nyt, men det her blad er jo bare en kopi af artikler fra de andre Elle'er eller gammel info som alle allerede ved. Jeg synes det er en skam, for det kunne være fantastisk med et godt dansk Elle! Et blad der var med til at fremme dansk mode og fortælle mere om den danske modeverden. Artikler om topfolkene indenfor dansk mode ville jo være helt fantastisk...Ja et mere dansk Elle!

    Sophie

    SvarSlet