søndag den 5. april 2009

Foråret er endelig på vej (måske)


AHHHH de sidste par dage har bebudet forår og sol. Her i Århus kan man tydeligt mærke hvor sultne folk er efter sol. For så strømmer de alle ned i centrum, ned på gågaden hvor de samles ved åen og rundt om på bænkene med deres kaffe. Århus er især skøn om sommeren. Min mand og jeg har fået for vane at sidde på bænkene på Clemmens bro, med hver vores krus kaffe, hvorfra vi sidder og betragter de mennesker der går fordi. Vi prøver at blive gravide for tiden (hvilket ikke bliver så let for os, men det skriver jeg nok om i et senere indlæg), så vi ser gravide kvinder overalt. Det er sjovt hvor forskellige vi mennesker er. Vi kommer fra den samme grundform, har generelt de samme sammensætninger (2 ben, 2 arme, 1 hoved osv), men vi er alligevel så utrolig forskellige. Og der på broen iagtager vi alle de variationer af mennesker der går forbi. Vi kommer ikke til at tilbringe så mange sommerdage her i Århus, for min kjære husbond har fået et 4 måneder præstevikariat nær Roskilde. Så det må blive København i stedet. Jeg valgte at lufte mig billigt indkøbte leopardtørklæde på vores lille bytur. Jeg drømmer selvfølgelig om det smukke LV leopardtørklæde, men fandt faktisk ud af at fx Nicole Richies tørklæde i virkleigheden også blot er et billigt gadefund. Så det kan altså være helt cool at være fattig;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar