onsdag den 14. januar 2009

God´s in the details del 1


Hvad er det der gør et outfit til noget specielt? Der er trods alt meget lidt man kan gøre med et par skinnies og en top. Svaret er tilbehør. Invester i 1-2 gode høj kvalitets tasker. Og vælg tasker som holder mere end en sæsson. Du kan altid købe billige, sjove tasker som du kan bruge til en bytur, men den taske du skal bruge hver dag, skal du lægge tanker i. Min egen personlige favorit er Balenciaga-taskerne. De er rå og samtidig klassiske.

Og så har jeg en svaghed for Chanels klassiske kædetaske. Jeg HAR prøvet at overbevise min mand om at det er obligatorisk for ægtemænd at købe sådan en til til deres hustruer, men han tror ikke rigtig på mig :
)

En god taske giver ekslusivitet til fx et par H&M bukser og en hvid tee. Og undervurdere ikke glæden ved hver dag at kunne bruge sådan en skønhed. Det er en af de små daglige luksus-oplevelser.

Men en advarsel: Jeg er stor fan af sider som Trendsales.dk , og har gjort rigtig mange gode køb herinde i løbet af årene. Ikke mindst min lyseblå Balenciaga taske. Men der findes mennesker der ikke har moralske skrubler ved at snyde og bedrage andre mennesker. Så kopivare der sælges som ægte er tilstede. Husk derfor ALTID at få en kvittering eller verificering af en autoriseret butik.

Hvis man, som jeg, enten studerer eller har brug for en rummelig arbejdstaske, kan man fx investere i den klassiske "Roxanne" fra Mulberry. Den er rummelig, praktisk men samtidig super lækker. Jeg var selv den stolte ejer af denne taske, men solgte den i sommer ud fra en overskudsposition. Min kære mand gav mig nemlig Rikas "Starbag" i morgengave og da den kunne alle de samme ting som min Roxanne, valgte jeg at sælge den sidste.


For at opsummere hvilke type tasker man skal overveje at investere i:
1) En dagligdagstaske, rummelig nok til alle de ting du bruger hver dag fx mobiltelefon, pung, mp3 afspiller, makeup osv.
2) En taske der kan shine ethvert outfit op
3) En arbejdstaske

Når disse 3 er erhvervet, så kan man begynde at samle:). Man kan vel aldrig få for mange clutches, der kan pifte et cafe eller en bytur op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar