søndag den 18. januar 2009

Alt det sjove

Noget af det jeg har fundet svært, er at finde tilbehør, der matcher mit tøj bedst muligt. Her taler jeg især om smykker. Jeg har en forkærlighed for guldsmykker, men har nu altså ikke financerne til at indkøbe store, dyre guldsmykker. Og jeg har haft en modstand mod smykker der ser billige ud. Med "billig" mener jeg plastik-agtige og af dårlig kvalitet. Men jeg har efterhånden fundet ud af at billige smykker 1) ikke behøver at SE billige ud og 2) at de med stor fordel kan sættes sammen med lidt dyrere smykker. Vi ved jo alle at H&M kan udføre mirakler når det gælder billigt tøj, der samtidig er up to date. Og det gælder som regel også deres smykker. Især har de været gode til at fange trenden med de store armbånd og halskæder.


Jeg må dog indrømme at der øverst på ønskelisten for tiden står et sort CC Skye armbånd. Det fåes i flere farver, og selvom jeg både kan lide det tyrkise og brune, så er det sorte en perfekt blanding af noget råt og noget pyntet. Det er blevet set på armen af mange berømtheder, og jeg syngtes det er velfortjent. Jeg vil købe det dobbelte og jeg syntes det kan bæres sammen med det meste.

Jeg har , må jeg indrømme, en forkærlighed overfor "dimsede" eller snirklede smykker ala de indiske. Små diskrete, feminine smykker er ikke just min stil. Og samtidig må jeg indrømme at der stadig, trods min alder, lever en lille prinsesse i mig. Så Disney Couture smykkerne er også noget jeg bliver nødt til at anskaffe mig. De er designet af Kidada Jones, datter af Quincy Jones. Igen må jeg indrømme at min samg mht disse smykker ikke er unik. De er meget populære i USA og er så småt begyndt at blive opdaget af de danske piger også.

Jeg har besluttet at udvælge 2 ting, nemlig et armbånd.Det bliver sikker "Beauty and the beast" dvs. nr. 6 foroven og jeg regner med at det skal være blåt. Bemærk at billedet er taget fra Trendsales.dk. det er det fordi en bruger herinde sælger en del Disney couture derinde, og hun bestiller også hjem. Hendes priser er utrolig fair, så hvis du er på udkik efter smykkerne, så slå vejen forbi Trendsales, søg på "disney couture" og vupti så dukker hun op under brugernavnet "Cpjevs". Jeg har lige bestilt en Tinkerbell "belive"halskæde hos hende og glæder mig til dens ankomst:)

Smykker skal, i mit univers, være med til at understrege en stil, og samtidig skal smykker være noget man er glad for at bære. Med andre ord, så skal man passe på ikke at iføre sig smykker, blot fordi et look "kræver" det. Smykkerne skal også matche dig som person. Og smykkerne må heller ikke kæmpe med tøjet om opmærksomheden. Smykker kommer især til sin ret, hvis tøjet er enkelt og måske endda hverdagsagtigt, som det ses på dette billede. Her har Richie blot en hvid ærmeløs top og jeans på. Hvorfor fungerer sættet så? Fordi hun har valgt sit tilbehør klogt. Ligefra smykker til hendes trademark store solbriller, til hendes lige så trademark tørklæde om håret og til hendes Balenciaga taske. Hun kunne også have valgt store guld armbånd (bangles) uden at ødelægge indtrykket, fordi tøjet er så enkelt.

Det betyder ikke at man aldrig kan kaste sig ud i store smykker, hvis tøjet har mere karakter end på dette billede. Man skal i så fald vælge smykker, som skrevet før, der understreg- er tøjet. På billedet af Richie i hendes orange kjole, er hendes store smykker, som hun endda også vælger at bære på overarmen, en lækker detalje. Men smykkerne er også holdt i kjolens varme farver, så som brun, gylden og guld.

Men drømmearmbåndet, det armbånd som jeg har givet min mand ret direkte hints om vil vække stor lykke, er Charlotte Lyngaards "Sweet Drops" i den lyse udgave. Hvad kan en pige ønske sig mere, hvis hun får dette armbånd?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar